Armator Finnlines w kwietniu 2024 r. uruchomił nowe połączenie ro-pax pomiędzy Malmö w Szwecji a Świnoujściem w Polsce. Od tego momentu firma zapewnia codzienne odpłynięcia w obu kierunkach. Przewozi różne rodzaje ładunków, pasażerów prywatnych a także zawodowych kierowców. – Nasze oczekiwania zostały spełnione. Nowe połączenie między tymi dwoma portami bardzo dobrze uzupełnia nasze usługi i sieć połączeń. Jednocześnie rozwijamy nasze usługi w portach – mówi Antonio Raimo, Line Manager w Finnlines
Teren terminala w Świnoujściu został rozbudowany, aby spełniać potrzeby klientów, a w Malmö zmodernizowano zostało zaplecze pasażerskie, tak by lepiej dopasować się do ciągle rosnącego zapotrzebowania. – Mimo faktu, że wojna na Ukrainie ogranicza wykorzystanie pełnego potencjał połączenia między Polską Zachodnią a Skandynawią, to perspektywy są bardzo obiecujące. Finnlines rozważa wprowadzenie dodatkowego statku na tę trasę, w momencie, gdy tylko pozwolą na to warunki rynkowe – powiedział Antonio Raimo.
Finnlines osiągnęło swoje założenia dotyczące liczby przewożonych co tydzień aut ciężarowych oraz prywatnych pasażerów podróżujących w okresie letnim i w czasie świat. Wzrasta także zainteresowanie usługami Finnlines wśród grup. – Skupiamy się coraz mocniej na ruchu pasażerskim, a znaczny wzrost liczby podróżujących wyraźnie pokazuję rosnące zainteresowanie. W 2024 r. na czterech trasach pasażerskich podróżowało z nami prawie milion pasażerów, a ten pozytywny rozwój sytuacji sygnalizuje nam, że nadchodzi obiecujący i wyjątkowo pracowity sezon letni. Podróże grupowe odnotowały znaczący wzrost na naszych wszystkich trasach pasażerskich, także na nowym połączeniu między Szwecją a Polską. Polska to naprawdę fascynujący cel podróży, łączący ciekawą historię, bogate tradycje kulinarne i naturalne krajobrazy. Z Finnlines wakacje zaczynają się w momencie wejścia na pokład statku – powiedział Marco Palmu, Head of Passenger Services w Finnlines.
Finnlines łączy kraje rejonu Morza Bałtyckiego i jest głównym graczem w szwedzkim transporcie morskim
Finnlines ma długą i ugruntowaną historię w Szwecji. Firma działa od około 35 lat na trasie Szwecja–Finlandia, a na trasie Szwecja–Niemcy od ponad 20 lat. Nowo uruchomione połączenie Szwecja–Polska, które rozpoczęło działalność w 2024 r., z powodzeniem umocniło swoją pozycję w ciągu roku działania.
Połączenie Szwecja–Polska obsługuje zarówno ruch towarowy, jak i ruch pasażerski, wspiera handel, logistykę i turystykę w regionie Morza Bałtyckiego. Trasy Finnlines do i ze Szwecji odgrywają również ważną rolę w zapewnieniu bezpieczeństwa ciągłości dostaw do Szwecji, a cztery statki towarowo-pasażerskie firmy działające w Szwecji pływają pod szwedzką banderą. Dodatkowo, kolejne dwa najnowsze statki firmy, operujące pomiędzy Szwecją a Finlandią, wzmacniają znaczenie Finnlines dla szwedzkiego przemysłu.
Statek typu ro-pax, który kursuje na trasie Szwecja–Polska zapewnia płynne połączenie ze Świnoujściem i regionem Pomorza Zachodniego w Polsce, a także z Malmö w Szwecji i dalej ze Skanią, Danią i Norwegią. Statek kursuje codziennie, odpływając wieczorem ze Świnoujścia a rano z Malmö. Usługi na pokładzie obejmują tradycyjną fińską saunę, restaurację w formie bufetu, bar, plac zabaw dla dzieci oraz sklep.